Kategorisamtale:Symboler

Fra lokalhistoriewiki.no
Hopp til navigering Hopp til søk

Symbol eller symboler?

Hei. Ser at det er oppretta kategori for Symboler, med flertallsendinga -er. Samtidig har vi fortsatt en kategori for Kristne symbol, uten flertallsending. Her bør vi være konsekvente. Bokmålet tillater vel forma symbol, som også er enerådende i nynorsk. Derfor ble det kategorier for Meieri, og ikke Meierier. Helsing språkpirkeren på Trond Nygård (Kallrustad) 1. des 2010 kl. 16:40 (CET)

«Symbol», ja. Generelt skal vi følge de bokmålsformene som ligger nærmest nynorsk i kategoriene etter retningslinjene våre. -- Olve Utne 16. des 2010 kl. 15:42 (CET)